Blar i NTNU Open på forfatter "Hestbek, Tine Arntzen"
-
Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen (Journal article; Peer reviewed, 2017)Internationally there are heated debates on what knowledge should be provided in teacher education. Historically, teacher education has played a role in critiquing and challenging current discourses on education. In the ... -
Yrkesretting - relasjoner mellom fellesfag og yrkesfag
Elden, Inger Margrethe (Master thesis, 2014)Tema i denne oppgaven er yrkesretting av fellesfag i videregående skole. Gjennom problemstillingen «Hvordan fortolkes og praktiseres yrkesretting ved en FYR-skole og en ikke-FYR-skole?» ville jeg finne ut hvordan lærere ... -
Yrkesrettingens kompleksitet - En studie av diskurser rundt fellesfagopplæringen på yrkesfag
Skarland, Ragnhild Elisabeth Berg (Master thesis, 2014)I studien «Yrkesrettingens kompleksitet» undersøkes diskurser rundt fellesfagsundervisningen på yrkesfag og da spesielt knyttet til fenomenet yrkesretting. Formålet er å finne ut mer om hvordan et fenomen som yrkesretting ... -
Yrkesvalg, fra drøm til virkelighet! - Et aksjonsforskningsprosjekt knyttet til yrkesveiledning basert på prosjektarbeidsmetoden
Nilssen, Tom Eirik (Master thesis, 2013)I min oppgave har jeg valgt et tema som fokuserer på veiledning for yrkesutdanningsvalg. Ideen var at elevmedvirkning, yrkeserfaring og veiledning skulle gi elevene et bedre grunnlag for sine yrkesutdanningsvalg. Studiet ...